Ce documente trebuie să prezint pentru a beneficia de servicii gratuite?

Pentru ca un pacient să beneficieze de servicii medicale gratuite în sistemul asigurărilor de sănătate este nevoie să prezinte următoarele documente:

1. Biletul de trimitere emis de un medic de familie sau specialist aflat în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate:
– biletul de trimitere are valabilitate de 30 zile calendaristice de la data emiterii – biletul de trimitere trebuie sa fie completat corect de către medicul emitent, să poarte ștampila și parafa acestuia.
– biletul de trimitere tip „clinic” (emis către specialități medicale) poate fi emis de către medici aflați în relație contractuală cu orice Casa de Asigurări de Sănătate: CASMB, Case județene, CASAOPSNAJ

2. Cardul de sănătate:
– orice pacient care dorește să beneficieze de servicii medicale gratuite trebuie să prezinte obligatoriu cardul de sănătate
– excepție fac: minorii; persoanele pentru care nu a fost emis cardul de sănătate (acest lucru se verifică la adresa http://siui.casan.ro:82/Asigurati/); persoanele care au refuzat ridicarea cardului de sănătate (acestea vor prezenta adeverință de înlocuire a cardului de sănătate, cu o valabilitate de 3 luni)

3. Un act de identitate:
– pacientul trebuie să prezinte în momentul prezentării la sediul Centrului Medical MEMORMED un act de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, permis auto, pasaport) în vederea identificării acestuia.

4. Să fie asigurat:
– pentru a dovedi calitatea de asigurat pacientul nu trebuie să prezinte vreun document, ci în conformitate cu reglementările în vigoare personalul Centrului Medical MEMORMED va face verificări pe baza CNP-ului în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate
 http://siui.casan.ro:82/Asigurati/. Doar dacă pacientul figurează ca asigurat în această platformă poate beneficia de servicii medicale gratuite.
– dacă pacientul are certitudinea că i se plătesc contribuții pentru asigurările de sănătate dar figurează ca neasigurat în platforma sus-menționată va fi nevoit sa facă demersuri pentru îndreptarea erorii la casa de asigurări la care este asigurat.
– pentru că există situații în care pacienții au certitudinea calității lor de asigurat dar la verificările în platforma sus-menționată apar ca fiind neasigurați, este recomandat ca aceștia să acceseze pagina sus-menționată înainte de prezentarea la sediul Centrului Medical MEMORMED cu scopul de a evita astfel refuzul acordării serviciului medical.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

PROGRAMARE ONLINE